2009-03-22

JLPT 2009 summer

本年度日文檢定的第一次考試,只舉辦一級和二級,而且採網路報名……
看到網路報名就有點不想報了。因為家裡的電腦只有家姐那台可以使用列表機而已orz
嗚呼,現在什麼都要電腦化,偏偏我越來越怕它……
(更重要的是,為什麼一級都在下午考啊~~~)


The Level 1 and Level 2 of the JLPT will be administered in July, and you must register it online.
I did not want register it while I knew it is online registration.
It is because only my big sister's computer is connected to the printer in my house.
Now everything is computerized, but I am becoming more and more afraid of it.
(Most importantly, why is Level 1 always adimnistered afternoon?)


今年第一回の日本語能力試験は、一級と二級のみ行い、ネットで出願することになりました。
ネットで出願するのを知ってから、試験を出願したくなりました。
なぜなら、家のパソコンは姉のだけプリンターと繋がっていますから。
嗚呼、今何もコンピュータ化されましたが、私はますます恐くなりました。
(だいだい、何故一級はいつも午後行うでしょうか?)



沒有留言:

張貼留言