2008-01-04

karma

可能這一切都是因果報應。
故事要從去年開始談起(雖然才幾天前而已,但已經是不折不扣的〝去年〞了)。
當時有個人向我借課本去劃重點,因為他的書不見了。
因為此人就坐在教室後面,故我想說就借他沒關係。
不過我還是很不放心,因為一借不還的例子在這圈子裡算是常有的事情。
害人之心不可有,防人之心不可無。
所以我坐的姿勢保持四十五度角方便我隨時回過頭〝監督〞。
時間一分一秒地過去,教室裡人越來越多,害我越來越不好意思回過頭去〝監督〞。
不過我也在想究竟此人在作啥,劃重點可以畫那麼久嗎?
雖然課本不薄,但實際上內容不到二分之一,所以我實在是搞不懂此人究竟是怎麼劃重點。
離上課前十五分鐘,我去把書要回來。
整個過程讓我覺得很KIMOI。
不過我後來適懷了,畢竟我到最後是抱持懷疑態度,所以此人的不友善態度是應該的。

然後昨天,我發現我忘了把課本(另一科目)帶回來,以至於我要交兩百元的〝學費〞。

所以說這一切都是因果報應。

--
翻成英日文好像有點難度,囧。



It might be karma.

The story began in last year. (It was just several days ago, but it had been "last year".) One person who lost his textbook borrowed mine to underline the key words. He seated at the back of classroom, so I thought this is O.K. But I still couldn't set my mind at ease, because I heard that there are many people had lost their textbook here.

Never think about hurting others but always keep an eye open on others.

So I kept my body in a diagonal pose, this let me easily SEE what he was doing. Time was going by, and more people came here. This made me feel embarrassed to look back. And I couldn't understand why he could pay so long time to draw. Before class starts 15 minutes, I asked for take my textbook back. The whole process let me feel so bad. However, I've been alright. I disbelieved him after all, so this could be understood that he was cold as charity towards me.

And yesterday, I found I lost my (another) textbook. So I have pay 200 dollars to buy a new one.

So I said it might be karma.


--
The translation is so difficult. >_<



 これは因果応報(業)かもしれません。
 去年のある日の事でした。(去年といっても、この間の出来事でしたが・・・)
 ある人は私の教科書を借りて重要なところを線を引きました。彼は本を失ったという。
 彼は教室の後ろに座りましたから、大丈夫だと思って貸しました。
 しかし自分はどうしても安心しませんでした。ここでよく本がなくなった事を聞きましたから。
 他人に害を加える心を持つべからず、他人からの害を防ぐ心をなくすべからず。
 だから私はずっと彼を見やすいポーズで坐りました。
 時間が経って、人が多くなってきたから、後ろを見るのも決まりが悪いでした。
 私は彼はどうしてそんなに長い時間をかかって線を引いたのかわかりませんでした。
 そして、授業始まる前十五分で、私は自分の本を取り戻しました。
 その手順で私は機嫌が悪くなりました。
 といっても、実は私は彼に不信なので、彼はこう対したのもしょうがないでしょう。

 そして昨日、私は(他の)本が失ったのを発見しました。二百元を払って、新しいのを買って仕方ないんでした。

 だからこれは因果応報(業)かもしれませんって。


--
翻訳は本当に難しい~~~>_<

沒有留言:

張貼留言